Absolvent disponuje důkladnou znalostí systému fungování státní správy, orgánů samosprávy a neziskových institucí v kontextu jejich historického vvoje, současné praxe a výhledů do budoucna. Má znalost právních předpisů upravujících fungování státní správy, samosprávy a neziskových organizací. Orientuje se kvalifikovaně v problematice odborné správy analogových a elektronických dokumentů a v systémech elektronického úřadování. Má znalosti projektového managementu v oblasti spisové služby a archivnictví a veřejné správy. Absolventi budou hlouběji orientování v kvantitativní metodologii a zároveň v teorii a praxi PVH 21. století (především diplomatika).
Odborné dovednosti:
– schopnost operativního reagování na změny právních předpisů v oblasti veřejné správy a neziskových organizací, vyplývající z prostředí, kdy se právní prostředí často mění a je nutné na tyto změny náležitým způsobem tychle reagovat
– vedení spisové služby v elektronických systémech jako páteřních informačních systémech původce
– výběr archiválií ve skartačním řízení i mimo ně, nově i z evidencí elektornických systémů spisové služby
– schopnost poskytovat na vysoké odborné úrovni kvalifikované informace pro správní a vědecké účely
– dovednosti uplatnitelné při přípravě projektů a veřejných zakázek předmětné obalsti
– připravenost na participaci v hierarchii eurounijních úřadů i domácích strukturách
– odborná připravenost pro práci na vedoucích pozicích v úřadech státní i nestátních institucí
Absolventi budou mít široké uplatnění jako:
– vedoucí pracovníci spisoven všech typů a úrovní veřejné správy, neziskových organizací a soukromopodnikatelské sféry
– vedoucí pracovníci správních archivů
– metodici spisové služby
– pracovníci ve všech oblastech veřejné správy, samosprávy, v soukromém sektoru – pracující s tradičními analogovými i modernmi elektronickými dokumenty