Kurz pro pracovníky (nejen) spisové služby

Katedra pomocných věd historických a archivního studia zahájí v listopadu 2023 kurz pro pracovníky (nejen) spisové služby -„jak správně úřadovat v době e-Govermentu“

Obsah kurzu:

Vzhledem k dlouhodobému procesu elektronizace veřejné správy se oblast spisové služby vyprofilovala jako jeden z pilířů elektronizace veřejné správy, jejímž hlavním úkolem je zajistit
transparentní, důvěryhodné, efektivní a řádné úřadování.
Spisová služba, resp. správa dokumentů se díky elektronizaci veřejné správy změnila ve svébytný a stále se rozvíjející obor, jehož odborné obsáhnutí je díky svému dynamickému rozvoji stále komplikovanější. O to více jsou ale tyto odborné dovednosti žádané nejen ve sféře veřejné správy, ale i v soukromém sektoru. Studenti v rámci specializovaného programu získají základní přehled o problematice spisové služby, resp. správy dokumentů (analogových a elektronických) v kontextu
elektronizace veřejné správy.

Absolventi kurzu budou schopni správně a efektivně pracovat s dokumenty dle aktuálních legislativních předpisů (ČR a EU) s důrazem na zajištění právní validity elektronických dokumentů
evidovaných a uchovávaných v různých informačních systémech organizací. Absolventi se naučí základy správného oběhu dokumentů v organizaci (příjem, evidence, rozdělování, vyřizování, podepisování, schvalování, ukládání ve spisovně, skartační řízení, archivace analogových a elektronických dokumentů). Účastníci kurzu se seznámí nejen s legislativními předpisy zasahující oblast spisové služby (ČR a EU), ale též se základní terminologií, bez níž není možné obor odborně obsáhnout.
Nedílnou součástí kurzu bude otázka správné elektronické komunikace s externími subjekty (datové schránky, informační systémy orgánů veřejné moci, vkládání informací do webových formulářů a aplikací, vzájemný vztah interních informačních systémů organizace).
Program zohlední i provázanost spisové služby s informačními systémy veřejné správy, ostatními informačními systémy, otázku elektronických úložišť dat (optimální technologické řešení, bezpečnost uchování dat u původce, digitální archivace). Tyto znalosti jednak zvýší profesionální kvality absolventů, jednak sníží riziko právní a hmotné újmy jak pro ně samé, ale i pro jejich zaměstnavatele, které by mohly vzniknout z nesprávného úřadování a zacházení s dokumenty. Absolventi kurzu budou schopni základní, ale fundované orientace
v problematice spisové služby a elektronizace veřejné správy. Své znalosti mohou uplatnit ve všech sférách pracovní činnosti (v institucích veřejné správy, samosprávy a dalších organizacích, včetně komerční sféry).

 

Důležité informace:

Podmínkou přijetí je středoškolské vzdělání ukončené maturitou, přijímací řízení se nekoná.

Kurz je ukončen testem a ústním pohovorem, úspěšné absolvování je potvrzeno osvědčením Univerzity Karlovy.

Trvání kurzu: 40 hodin výuky, zpravidla jednou za dva týdny v odpoledních / večerních hodinách na hlavní budově FF UK,

Hybridní forma výuky (možnost online připojení přes MS Teams).

Cena: 16.940 Kč vč. DPH za celý kurz (po předchozí dohodě možno hradit ve dvou splátkách).

Přihlášky v elektronické podobě zasílejte na e-mailovou adresu nikola.bulkova@ff.cuni.cz, počet míst je omezen.

 

Přihláška: Prihlaska-CZV-2023

Leták: Letáček

Úvod > Archivní kurz > Kurz pro pracovníky (nejen) spisové služby